
Avrasya Tüneli-TEM Anadolu Otoyolu İlişki Yolu’nun açılışında Ulaştırma Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürü Yalçın Eyigün, trafiği rahatlatmak için yapılan çalışmalara dair açıklamalarda bulundu.
AA
İstanbul’da 15 Temmuz Şehitler Köprüsü’ndeki trafik yoğunluğunu azaltarak, Avrasya Tüneli’ne yönlendirmek maksadıyla yapılan Avrasya Tüneli-TEM Anadolu Otoyolu İlişki Yolu açıldı.
Avrasya Tüneli-TEM Anadolu Otoyolu İrtibat Yolu’nun açılışı Ulaştırma Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürü Yalçın Eyigün tarafından gerçekleştirildi.
Eyigün, açılışta İstanbul’a adeta Avrasya Tüneli’nin 4’e 1’i kadar, 5’te 1’i kadar kapasiteyi yükseltici çalışmalar yaptıklarını belirtti.
“Bağlantı yolu 4 ana istikametin kesişim noktasında bulunuyor”
Eyigün, ilişki yolunun 4 ana istikametin kesişim noktasında bulunduğunu belirterek, TEM irtibat yolundan 15 Temmuz Şehitler Köprüsü’ne gidilen ana arterin 15 Temmuz Şehitler Köprüsü’nden Anadolu Yakası’na gelinirken E5 ve D100 Karayolu’na inilen yol ya da Anadolu Otoyolu’na gidilen yolların ortasında bulunduğunu söyledi.
“Çamlıca yokuşunda oluşan yoğunluklar gideriliyor”
Eyigün, temas yolunun şoförlere sağlayacağı kolaylıklar hakkında bilgi vererek şöyle devam etti:
TEM’den gelen şoförlerimiz 15 Temmuz Şehitler Köprüsü’ne gidiyorken, Çamlıca yokuşunda sabahları bilhassa çok önemli bir yoğunlukla karşılaşırlar. Bu projemizin gayesi tam bu yoğunluğun başladığı noktada bir alt geçit tünelimiz var, U dönüşü tüneli diyoruz. Bu U dönüşüyle Anadolu yakasına tekrar dönmek hedefiyle şoförlerimiz seyir yaparlardı yahut Kartal istikametinden köprüye giderken geriye dönüp Ünalan Mahallesi’ne girmek için kullanırlardı. Bizim burada yaptığımız şey ise bu tünelin devamında 600 metrelik bir ek yol ekledik. Böylelikle sabah trafiğinde bilhassa köprü yerine Avrasya Tüneli’ne geçmek isteyen şoförlerimizin tam da sıkışıklıkla karşılaştıkları noktada bu seçeneği sunuyoruz kendilerine. Avrasya Tünelimize baktığımızda şu an 15-20 bin sayıda aracın daha bize yönelmesini öngörüyoruz.
“D100 ve E5’i hiç kullanmadan bu ilişki yoluyla Kadıköy’e inme bahtı var”
Anadolu Yakası için de Kartal, Pendik, Tuzla istikametinden gelip Kadıköy, Fenerbahçe, Bağdat Caddesi ve Göztepe’ye inmek isteyenlerin de D100 ve E5’i hiç kullanmadan bu ilişki yoluyla Kadıköy’e inme bahtları olduğunu aktaran Eyigün, şöyle konuştu:
Kendisi küçük 600 metrelik bir iş, tünelle birlikte 900 metre fakat işlevi prestijiyle baktığımızda neredeyse her istikametteki şoförlere yarar sağlayacak bir proje.
“10 yılı bulmadan 6,5 yılda garanti sayısına ulaştık”
Yalçın Eyigün, Avrasya Tüneli’nin günlük sayıları hakkında bilgi vererek, öngörülenden daha süratli formda 10 yılı bulmadan 6,5 yılda garanti sayısına ulaştıklarını kaydetti.
“15 Temmuz Şehitler Köprüsü’nü bir nebze olsun rahatlatmak amaçlandı”
Eyigün, şu an günlük 73-74 bin ortalamasında olduklarını lisana getirerek, şu bilgileri verdi:
Amacımız ise 15-20 bin daha artırarak, bilhassa sabah trafiğinde, Anadolu-Avrupa geçişlerinde araçlarımızdan 15-20 binini daha vakit içinde Avrasya’ya almak suretiyle hem Avrasya’nın esasen yakaladığımız, geçtiğimiz garanti eşiğini daha da artırmak hem de 15 Temmuz Şehitler Köprüsü’nü bir nebze olsun, yüzde 15-20 ölçüsünde, rahatlatmak ve tıpkı vaktinde gün içinde E5 trafiğinin tamamını Anadolu Yakası’nda Kadıköy’e geçişler gidişler açısından da ferahlatmak.
Avrasya Tüneli’nde yaptıkları hesaplamaların öngördükleri üzere çıktığını kaydeden Eyigün, biraz sabredildiğinde geçişlerdeki araç sayısının garantinin ötesinde 20-30 bin bandının üstüne çıkabileceklerini vurguladı.
Eyigün, irtibat yoluna giden tünelin Avrasya’nın kamu menfaati, kamu finansmanı, kamu maliyesi açısından da yararını biraz daha artıracak yeterli bir proje olduğunun altını çizdi.
Marmaray da Avrasya da amorti edildi
Avrasya Tüneli ile birlikte Marmaray’a da değinen Eyigün, her iki projenin de insanlara kazandırdığı vaktin gerçek hayatta karşılığının ölçülemez olduğunu söyleyerek, kelamlarını şöyle tamamladı:
Siz bir saatte geçebileceğiniz bir yola Avrasya’yla 4 dakikada geçiyorsunuz karşıya ya da Marmaray’la birkaç dakika içinde Üsküdar’dan Sirkeci’de oluyorsunuz. Bunun karşılığı yok lakin maddi manada da bizim hesaplarımıza nazaran her ikisi çoktan amorti ettiler. Kamuya artı kıymet oluşturdular ve buradaki küçük projemiz fizikî olarak küçük fakat bedel olarak çok önemli bir yarar oluşturacak. İstanbul’a yeni bir yarar manasında adeta Avrasya Tüneli’nin dörtte biri kadar, beşte biri kadar tahminen bir yeni tünel yapmış kadar kapasiteyi yükseltici bir iş yapıyoruz.
Haber Kaynağı: Anadolu Ajansı (AA)